Nedstigning 3
Mitt tema. Om jag ska ta ett område som verkligen ligger både överst och underst så är det mitt förhållande till kärleken. Det gäller framförallt kärleksrelationer. Längtan att öppna mitt hjärta. Jag har gjort många försök att ändra mitt kontrakt till kärlek och jag har tillbringat mycket tid i terapi fåtöljen, gråtit floder, både med och utan en partner. Mycket förkortad tema text…
Anna inleder genom att säga tack för att du öppnar ditt hjärta för mig och berättar både ärligt och sårbart. Så berättar hon för mig vad hon fick för information när hon läste mitt tema. Det är ingen slump att du opererade hjärtat nu och att vi har den session nu. Allt hör ihop. Att hon vill fokusera på hjärtat när hon i andra delen av sessionen ska gå ner till underjorden. Det finns nåt gammalt kontrakt som du behöver få släppa taget om.
Hon säger att det enklaste svaret hon får till sig när hon läste min text, är att jag under hela mitt vuxna saknat tillgång till min kvinnliga kraft. Åh andra sidan vem har haft det säger hon vidare? I vår kultur? Vi tillåts inte det. Istället så utvecklar vi ett falskt maskulint jag. För att överleva i den här världen börjar konkurrera på männens villkor.
Dessutom i kyrkan som präst, som bygger på patriarkal struktur. Du har fått använda din kraft bokstavligen till din högra sida slogs ut. När jag fick min stroke så blev hela min högra sida förlamad och mitt språk försvann totalt.
Hur ska man kunna lita på en man, på en partner, frågar Anna? Vad är en kärleks relation mellan en kvinna och en man? Du ska kunna lita på att han håller dig när du faller. Att bokstavligen kunna öppna hjärtat som i en tillbakalutad yogaposition. Sårbar och oskyddad. Det känns som att det är det som du aldrig på nåt omedvetet plan har tillåtit dig. Är jag på rätt spår frågar Anna? Jag bekräftar.
Om man tänker, fortsätter Anna, vad vi har med oss rent genetiskt. Männen försvann i krig, dog, övergav, var våldsamma och drack. Så det är inte konstigt att vi bär såret med oss. Därför säger jag vi. Idag ska vi titta på ett personligt kontrakt men vi vet också att det här är kollektivt.
När du har sagt ja till att vandra skönhetens väg så vet du också att du gör ett jobb för kommande generationer och det kollektiva. Det hjälper också att inte ta det personligt, det är del av utbildningen på planeten jorden.
Jag kan också se en annan sak säger Anna. Intressant med tanke på ditt jobb. Jag ser Maria, inte moder Maria, men Maria från Magdala. Henne ser jag som kvinnan som levde som en jämlike men som också var den visa kvinnan. När jag först såg det som behövde komma tillbaka, den kvinnliga kraften, så tänkte jag att det är drottningen, att stå i sin egen power, men det är den jämlike. Om du ska leva i en relation med en man så behöver du en jämlike
Kan du känna att du har kontakt med henne nu, frågar Anna. Jag svarar inte nu, det känns som om mina handikapp står i vägen. Vad intressant att du säger det, fortsätter Anna. I mitt jobb ingår det att se människor i deras högsta potential. Det som hände när din högra sida slogs ut är att du kan inte längre konkurrera på den manliga sidan, du har inte fysiska förutsättningar för det längre. Det som behöver stiga fram är den feminina kraften. För när jag ser dig i “the highest vision” så ser jag en ren feminin kraft bortom ord.
Jag ser också en annan gestalt från saga om ringen Lady Galadriel som är ledare över skogsalverna. När följet kommer, med ringen, så kommunicerar hon utan ord, och hon skrämmer nästan slaget ur vissa av dem. Hon är en gestalt som ger uttryck för den fulla femininare kraften utan ord. Den visa kvinnliga kraften är som jag ser det, är på ingång i ditt liv, säger Anna.
Vad är för typ av kontrakt som har stått i vägen hela ditt vuxna liv för att du skulle få känna kärlek till en jämlik man? Det handlar om en tankevurpa, ett kontrakt som sitter så djupt och som har präglat dig i livet. Som vi behöver be om hjälp på djupaste nivå att släppa taget om.
Så går vi in meditation och ser vad som kommer till oss.
Anna säger när kommer upp från underjorden, att det som var som en film som startade. Jag fick se en liten flicka som sitter och gråter efter sin mamma. Mamman är ute och jobbar på nåt fält, jordbruk eller annat. Mannen finns inte längre. Han har troligtvis försvunnit i nåt krig eller lämnat henne på nåt annat sätt. Mamman har ett brustet hjärta. Dessutom har hon andra barn att försörja. Flickan känner att hon aldrig kan nå sin mamma. Det är en bild av den sårade feminina kraften.
Nästa scen visar den lilla flickan som om tonåring. När hon förstod omständigheter kring sin mors brustna hjärta då bestämde hon sig för ”aldrig i livet ska jag öppna mitt hjärta för en man”. Aldrig i livet ska jag bli som hon”. Så hon blev en stark och självständig person.
Om det här är tidigare liv eller generationer bort på din mammas sida, det spelar egentligen ingen roll. Förmödrar är våra kroppsliga cellminnen. Jag tror att det är som du behöver elda upp ”aldrig i livet” för det är ingen sanning.
Anna fortsätter. När jag bad om att få se vad det är som är dolt under ”aldrig i livet” så kom en tonårsflicka som var så kär, så romantiskt kär. Det är hennes förälskelse, att vara så hög på känslan som är dominerande. Det är den livsenergin att vara förälskad i själva livet. Det är den egna kreativa kraften som kommer upp. Kraften som kommer tillbaka är kraften hos en förälskad tonårsflicka. Allt är möjligt upprepar hon och visar mig en hov. Hon sträcker sig upp till himlen och fångar en stjärna.
Anna fortsätter. Om man kombinerar den visa kvinnan som du har efter ett långt liv, efter många liv, med livskraften hos en förälskad tonårsflicka då har du den feminina kraften. Det kommer att hjälpa dig att öppna ditt hjärta. Du får bränna upp ”aldrig i livet” kontraktet och såsmånigom formulera ett nytt kontrakt.
När jag började min utbildning i Skönhetens väg så kände jag att det var dags att hämta hem något från min rötter i Tornedalen. Jag har verkligen påbörjat den processen.